آخرین نامه های انجمن برادری

معرفی شمشیرهای بازی های ویدئویی

معرفی شمشیرهای بازی های ویدئویی

معرفی شمشیرهای بازی های ویدئویی

شمشیر ها جزو اولین اختراعات بشر هستند و تقریبا از زمان وجود انسان ها روی این کره ی خاکی با او بوده اند. شمشیر ها در یکی از عادات ترک نشدنی بشر یعنی کشتن و جنگ به او یاری رسانده اند و از این نظر نقش مهمی در تاریخ بشر دارند. شمشیرها به نوعی نماد فضا های فانتزی هم به حساب می آیند و از آنجایی که بازی های رایانه ای پتانسیل بالایی در ارائه و نشان دادن فضا های فانتزی دارند، معمولا پر از شمشیر های غیرقابل توصیف و منحصر به فرد هستند. شمشیر هایی که در ادامه به معرفی شان می پردازیم معروف ترین و خاص ترین شمشیر های دنیای بازی ها هستند.

این شما و این هم معروف ترین شمشیر های بازی های رایانه ای!

 

(Rebellion (Devil May Cry Series


http://www.kitrae.net/Scrapbook/Red%20Queen%203D%20book%20views.jpg دانته این شمشیر منحصر به فرد را از پدرش هدیه گرفته بود. “Rebellion ” در DMC 3 و DMC 4 شمشیر اصلی دانته و در DMC 2 شمشیر جانبی او بود. در DMC 3 وقتی دانته از ویرژیل شکست می خورد و ویژیل هم به طرز ناجوانمردانه ای شمشیر دانته را در قلب خود دانته فرو می کند، قدرت Rebellion توسط خون دانته کامل شده و به یک شمشیر تمام عیار تبدیل می شود که به دانته اجازه ی استفاده از قدرت Devil Trigger را می دهد. ابعاد فوق العاده بزرگ، تیغه ی پهن، حرکات معروف دانته با این شمشیر (مثل Stinger) و ظرافت هایی همچون وجود یک جمجمه در ابتدا ی آن و همچنین فرورفتگی خاصی در انتهای تیغه اش باعث می شود که Rebellion هیچ وقت از یاد و خاطره ی طرفداران سری DMC ببیرن نرود.

(Frostmourne (Warcraft Series

 

این عکس تغییر سایز داده شده است. برای مشاهده در سایز اصلی ( 768‍‍×1024 ) کلیک کنید.


“فراست مورن” جزء آن شمشیر هایی است که تاریخچه ی طولانی و پر فراز و نشیبی دارند. برای نمونه، داستان رسیدن آرتاس به این شمشیر به این صورت است: .. وقتی Ner’zhul توسط kil’jaeden به لیچ کینگ تبدیل شد، روحش در یک زره و شمشیر محبوس شد. آن شمشیر همان فراست مورن بود. هم زره و هم فراست مورن هر دو برای کنترل کردن لیچ کینگ ساخته شده بودند. بنا به دلایلی (که شرحش در این مقاله نمی گنجد) آرتاس به دنبال پیدا کردن این شمشیر می رود و آن را در یک غار پیدا می کند. فراست مورن توسط یک نگهبان محافظت می شد. نگهبان سعی کرد به آرتاس در مورد خطر ها و عواقبی که تصمیمش در پی دارد هشدار دهد اما آرتاش گوشش به این حرف ها بدهکار نبود و نگهبان را کشت! روی جایی که شمشیر قرار داشت نوشته شده بود: ” هر کسی که این شمشیر را در دست می گیرد، صاحب قدرت بی نهایت می شود. اما این شمشیر همان طور که گوشت و پوست را تکه تکه می کند، به روح صاحبش نیز آسیب می زند.”… . این جاست که آدم به اوج خفن بودن یک شمشیر پی می برد!

Blades of Chaos (God of War Series


“شمشیر های آشوب” نماد سری “خدای جنگ” هستند. این شمشیر ها در شماره ی دوم خدای جنگ، جایشان را با “شمشیر های آتنا” و در شماره ی سوم با “شمشیر های تبعید” عوض کردند. از طراحی فوق العاده خاص آنها گرفته تا زنجیر هایی که باعث می شوند کریتوس بتواند آن ها را تا فاصله ی زیادی پرتاب کند، از این شمشیر ها سلاح هایی منحصر به فرد ساخته اند که نمونه اش را نمی توانید در هیچ بازی دیگری ببینید. در اولین بازی از سری خدای جنگ وقتی ارتش کریتوس در حال شکست از ارتش بربر ها بود، کریتوس از آرس، خدای جنگ، می خواهد که اگر او سپاهش را پیروز کند، کریتوس روحش را به او می بخشد. آرس قبول می کند و در یک چشم به هم زدن تمام دشمنان کریتوس را می کشد. آرس شمشیر های آشوب را به کریتوس می دهد تا او قولی که به آرس داده را فراموش نکند. شمشیر های آشوب در گوشت و خون کریتوس می پیچد و نماد همیشگی درد های بی پایان او می شود. کریتوس همسر و فرزندش را می کشد. سرنوشت شوم شبح اسپارتا آغاز می شود.

Dragon Sword —Ninja ****en Series—


“شمشیر اژدها” نسل به نسل در خاندان هایابوسا چرخید تا به “ریو” قهرمان سری “نینجا گایدن” رسید. پدر ریو این شمشیر را در روز تولدش به او هدیه داد. شاید در نگاه اول این شمشیر فقط یک کاتانا ی معمولی به نظر بیاید اما وقتی بدانیم که این شمشیر از دندان اژدها ساخته شده و همچنین از قدرت خاصی به نام “چشم اژدها” بهره می برد، نظرمان به کلی عوض می شود. شمشیر اصلی ریو در سری نینجا گایدن قدرت بی نظیری دارد و دشمنان ریو را به راحتی تکه تکه می کند. هرکسی لیاقت به دست گرفتن این شمشیر را ندارد، اما مطمئنا ریو لیاقت این شمشیر را دارد!

Buster Sword Final Fantasy VII


با موفقیت غیر منتظره ای که فاینال فانتزی ۷ بدست آورد، این شمشیر به طور عجیبی معروف شد. شاید این معروفیت به این خاطر بود که FF VII اولین بازی از این سری بود که در مبارزه هایش شمشیر شخصیت ها به طور کامل قابل دیدن بود. شاید هم به خاطر طراحی عجیب و خاصش است که این قدر معروف شده یا شاید هم به خاطر سرگذشت غم انگیز شخصیت های FF VII است که هیچ کس این شمشیر را فراموش نمی کند. زک، کلود، سفیروث و دیگر شخصیت های FF VII هیچ گاه از یاد طرفداران این سری بیرون نمی روند. شاید Buster Sword قوی ترین شمشیر در بین کل شمشیر های سری FF نباشد، اما قطعا معروف ترین آن هاست.

Yamato Devil May Cry Series

یاماتو شمشیر برادر دانته یعنی “ویرژیل” است که (باز هم) توسط پدرش به او هدیه داده شده ( “اسپاردا” موجود خوش سلیقه ای بود!). یاماتو قابلیت های فوق خفنی دارد که از جمله ی آن ها می توان به بریدن از راه دور (توضیحش کمی سخت است! برای اطلاعات بیشتر بروید DMC 3 و DMC 4 را بازی کنید) اشاره کرد. یاماتو یک کاتانای بلند است که لبه ی بسیار بسیار تیزی دارد. ویرژیل دشمنانش را به طور خاصی می کشد. او با یاماتو به دشمنانش ضربات مهلکی وارد می کند ولی آنها نمی میرند (فقط خشکشان می زند!) و وقتی که ویرژیل یاماتو را به طور کامل در غلافش فرو کرد، دشمنان شروع به تکه تکه شدن می کنند! بد نیست بدانید یاماتو نام یک مدرسه ی رزمی سامورایی قدیمی نیز هست!

Master Sword Zelda Series


از یک شمشیر چه انتظاری دارید؟ سبک باشد؟ قوی باشد؟ بتواند همه ی موجودات شیطانی را از بین ببرد؟ گاهی اوقات به شما در سفر در زمان کمک کند؟ و از همه مهم تر، کلی تاریخ و داستان پشتش خوابیده باشد؟ خب، Master Sword این ویژگی ها را دارد. Master Sword نه زیادی بزرگ است و نه تیغه ی عجیب و غریبی دارد. حتی هیچ یک از چیز های ظاهری خفنی که بقیه شمشیر های این لیست دارند، ندارد. اما همان چیزی است که یک شمشیر باید باشد، ساده و اصیل. این رمز کار نینتندو است. این شرکت می تواند در اوج سادگی همه چیز را دوست داشتنی کند. یک تکه چوب خشک به نینتندو بدهید، مدتی بعد نینتندو کاری می کند که عاشقش بشوید.

Key Blade Kingdom Hearts Series


http://fc06.deviantart.net/fs71/i/2010/162/4/9/Keyblade_set_5_by_6spiritking.jpg دیدن شخصیت های فاینال فانتزی و دیسنی در یک بازی به اندازه کافی عجیب بوده و هست چه برسد به اینکه بدانید شمشیر شخصیت ها در واقع یک کلید است! Key Blade یک کلید بسیار بزرگ است که مثل شمشیر حمل می شود و فقط به درد ترکیب خاطرات خوش فیلم های دیسنی با شخصیت های فاینال فانتزی می خورد. Key Blade ها قطعا به خاطر ظاهر عجیب شان در زمره معروف ترین شمشیر های تاریخ بازی ها قرار می گیرند. راستی! Key Blade ها قفل هم باز می کنند! آن هم هر قفلی! باور کنید هنوز نمی توانم سری Kingdom Hearts را درک کنم!

Soul Reaver Legacy of Kane Series

 


http://vignette2.wikia.nocookie.net/legacyofkain/images/9/99/SR1-Promotional-SoulReaver.jpg/revision/latest?cb=20120517134054

 

سری “میراث کین” به خاطر خیلی چیز ها معروف است. سنت شکنی های بی سابقه در گیم پلی، شخصیت پردازی و داستان عالی، فضا سازی های بی نظیر و … . اما قطعا یکی از عوامل شهرت این سری شمشیر فوق العاده معروف “سول ریور” است. سول ریور قابلیت های بسیار زیادی دارد که معمولا از قابلیت های کسی که آن را حمل می کند بیشتر است! سول ریور می تواند نیرو های مختلف (مانند انواع و اقسام جادو) را جذب کند و به گستره ی نیرو هایش بیفزاید! این انعطاف پذیری بالای سول ریور همیشه آدم را غافل گیر می کند. تیغه ی مواج این شمشیر شناسه ی منحصر به فرد آن است. طرفداران سری میراث کین هیچ گاه روح این شمشیر که روی دستان رازیل ظاهر می شد را از یاد نخواهند برد. به امید دیدار دوباره با این شمشیر در یک بازی جدید از سری میراث کین!

 

Chaoseater Darksiders

 


http://ecx.images-amazon.com/images/I/61fIl7bQdFL._SL1343_.jpg

با اسمی به این خفنی، Chaoseater ظاهر خفنی هم دارد. در اولین نگاه ممکن است آن را با یک اثر قدیمی و با ارزش که چند صد سال وقت صرف طراحی و ساختش شده اشتباه بگیریم. جزئیات در طراحی Chaoseater بیداد می کند. این شمشیر نه تنها ظاهر جذابی دارد بلکه از قدرت فوق العاده ای هم بهره می برد. شمشیر اصلی “جنگ” در بازی “پیروان تاریکی” (Darksiders) یک شمشیر بسیار بزرگ (تقریبا هم خود جنگ!) است که در تکه پاره کردن دشمنان (و ژست گرفتن روی اسب فوق خفنی به نام Ruin!) به جنگ کمک شایانی می کند. فقط یک نگاه بهش بیندازید! شما دارید به حاصل ذهن دیوانه ی “جو مد” زُل می زنید!

Energy Sword Halo Series



http://cdn.nikoo.ir/2014/10/Covenant-Energy-Sword.jpg

این شمشیر بخش چند نفره ی آنلاین سری بازی های “هیلو” را تبدیل به یک سناریوی Survival Horror کرد! فقط یک ضربه ی این شمشیر می توانست دشمنتان را نابود (بدجوری نابود!) کند. اصولا در قسمت چند نفره ی بازی هیلو وقتی یک نفر این شمشییر را می گرفت، از آنجایی که صدایی رعب انگیز از خود ساطع (!) می کرد، بقیه ی بازیکنان یا فرار را بر قرار ترجیح می دادند یا شروع می کردند به راز و نیاز با خدا! چون وقتی یک نفر این شمشیر را داشت، به معنای واقعی کلمه “شکست ناپذیر” بود! راستی تعجب نمی کنید یک شمشیر در یک بازی فضایی، بین آن همه سلاح های پیشرفته، چه کار می کند؟!

 

Excalibur II Final Fantasy IX


شمشیر “Excalibur” شمشیر افسانه ای پادشاه آرتور بود. در مورد این شمشیر افسانه های بسیاری گفته شده و آن را در بازی، فیلم و کتاب های زیادی دیده ایم. اما در FF IX از نسخه ی دوم این شمشیر رونمایی شد! گذشته از ابتکار سازندگان در مورد نام گذاری، Excalibur II قدرتمند ترین سلاح در بین سلاح های FF IX بود. اما دلیل اصلی شهرت این شمشیر به نحوه ی بدست آوردش در بازی بر می گردد که واقعا روی هفت خان رستم را کم کرده بود! برای گرفتن این شمشیر یا باید به یکی از غولآخر های بازی (یا یک اژدها در مرحله ی ۱) به مقدار ۹۹۹۹ واحد (!) صدمه می زدید یا بازی را در کمتر از ۱۲ ساعت به پایان می بردید (متوجه هستید که بازی یک نقش آفرینی نوبتی ژاپنی بود که در ۴ دیسک عرضه شده بود) همان طور که می بینید گرفتن این شمشیر قدرتمند کار بسیار سختی است و کار هر کسی نیست، پس هرکسی که موفق به بدست آوردنش شد نوش جانش! چون حتما لیاقتش را داشته!

Soul Edge Soul Calibur Series


این شمشیر اسلحه اصلی سری بازی های “Soul Calibur” است. این شمشیر ابتدا یک شمشیر معمولی بود، اما وقتی در خون شستشو داده شد تبدیل به شمشیری شد که هم اکنون هست. ظاهر و کارایی Soul Edge با توجه به نگه دارنده اش تغییر می کند. هر کسی که Soul Edge را در دست بگیرد نفرین شده و کمکم از جانش کم می شود. از آن جایی که عجیب و غریب بودن یک شمشیر با خطرناک بودن آن رابطه ای مستقیم دارد، بهتر است از این شمشیر دوری کنید، چون شمشیر هایی که رویشان چشم وجود دارد آخر و عاقبت خوشی برای آدم رقم نمی زنند!

این ها شمشیرهای دنیای بازی های ویدئویی هستند.البته تعدادشون زیاده و باید در چنتا پست یا در همین پست دربارشون بنویسم(که باید یک روز ینویسم نیشخند)

با تشکر از سایت منبع این مطلب:سایت فرقبه ی قاتلانچشمک



اسکین ، نایف ، دستکش رایگان Counter Strike 2
کپی با ذکر : "گردآوری شده توسط سایت فرقه ی قاتلان" مانعی ندارد.

نوشته های همسان


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]