آخرین نامه های انجمن برادری

حشاشین-assassin

حشاشین-assassin

حشاشین-assassin

شاید علاقه مند باشید تا بدانید که اساسین یا حشاسین چه کسانی بودند و چرا بوجود آمده اند،چه کاری کردند و چه هدفی داشتند.چه افرادی بودند و دینشان چه بود.می توانید در ادامه ی مطلب این نوشته را بخوانید.

حشیشیه یا حشاشین نامی است که مخالفان مسلمانِ اسماعیلیان نزاری بر آنان نهادند و سپس در زبانهای اروپایی به گونه‌های مختلفِ کلمه اساسین (به انگلیسی: Assassin) بدل شد.

حشاشین در دژ الموت

نام

اَساسین (به انگلیسی: ASSASSIN) نامی است که صلیبیون و اروپائیان قرون وسطایی به اسماعیلیان نزاری در دوران الموت، که گسترده حکمرانی‌شان، ایران و سوریه را به مرکزیت قلعه الموت شامل می‌شد، استفاده می‌شود.نام حشیشیه توسط صلیبیون از سوریه به اروپا منتقل شده و در شکل‌های گوناگون ادبیات غربی جنگ‌های صلیبی، در متون عبری و یونانی به کار رفته است.

اسماعیلیان نزاری که یک گروه شیعی مهم بودند، در اروپای سده میانه به اسم «اساسین» معروف شدند. این نامگذاری از اصطلاح حشاش که خود مشتق از واژه حشیش است، و به معنای داروساز است ریشه گرفته است. جنگویان صلیبی و وقایع نگاران غربی آنها، که در دهه های آغازین قرن 12 م در خاور نزدیک با اعضای این فرقه مذهبی برخورد کرده بودند، این اصطلاح را رواج دادند. اروپایی های سده میانه که از دین اسلام و اعتقادات و اعمال دینی مسلمانان اطلاعی نداشتند، یک سلسله داستان های به هم پیوسته را نیز درباره کارهای مرموز و سری حشاشین و رهبر آنها، شیخ الجبل (که پیرمرد کوهستان می نامیدند) شایع ساختند. با گذشت زمان، افسانه حشاشین در روایت مارکوپولو به اوج خود رسید. و واژه حشاشین که ریشه آن فراموش شده بود، به عنوان واژه ای معمولی به معنی «آدم‌کش» وارد زبان انگلیسی شد.در واقع حشاشی(Assassin)در زبان انگلیسی به کسی گفته میشود که با اهداف و عقاید خاصی که از نظر خود مثبت است به قتل عام در جامعه می پردازد. فداییان فرقه اسماعیلی یا حشاشین با روش جانفشانی خود در صورت عدم انجام عملیات، کار های خود را پیش می بردند.

سه یار دبستانی


در داستان سه یار دبستانی، که ادوارد فیتزجرالد بر دیباچه ترجمه انگلیسی رباعیات خیام آورده است، خیام، خواجه نظام الملک و حسن صباح، ارتباط داده شده اند. ادعا بر این است که این سه شخصیت، یاران دبستانی بودند که هم قسم شدند که هرکدام زودتر به مقام و منصبی رسیدند، دیگران را یاری دهند. از این سه، نظام الملک نخست منصب یافت و به وزارت سلجوقی رسید. وی عهد خویش را نگه داشت و برای خیام مشاهره ای منظم برقرار کرد و به حسن صباح مقام عالی در دستگاه حکومت واگذاشت. اما دیری نپایید که میان صباح و نظام الملک اختلاف افتاد و خواجه سرانجام توانست با خدعه و فریب، حسن را در چشم سلطان سلجوقی خوار کند. حسن سوگند یاد کرد که انتقام بگیرد. لذا راهی مصر شد و در آنجا بر اسرار مذهب اسماعیلی آگاه شد، و بعداً به ایران برگشت و فرقه ای تشکیل داد که با قتل ها و آدم کشی های خود دولت سلجوقی را به هراس انداخت. نظام الملک اولین قربانی آدمکشان حسن شد.. دفتری می گوید این یکی از افسانه هایی است که در ارتباط با اسماعیلیان نزاری در مشرق زمین شیوع یافت.

در فرهنگ عامه و افسانه‌ها

 

داستان مارکوپولو


به گفته مارکوپولو به دستور رهبر حشاشین به گروهی از جوانان ماده مخدر می‌خوراندند و در حالت بیهوشی آنان را به باغی بسیار زیبا منتقل می‌کردند که در آن جویهای شیر و عسل جاری بود و دختران زیباروی در آن به دلبری مشغول بودند. پس از گذشت چندین روز از سکونت جوانان در این بهشت ساختگی دوباره به آنان داروی مخدر خورانده و به نزد رهبر گروه می‌بردند. در این هنگام رهبر از آنان می‌پرسید که: "کجا بودید؟" جوانان همگی پاسخ می‌دادند: "در بهشت!" سپس رهبر حشاشین به آنان می‌گفت که به خواست من بود که شما وارد بهشت شدید و اگر می‌خواهید دوباره به آنجا بروید باید آنچه را که من امر می‌کنم به جای آورید. در این هنگام جوانان برای ورود دوباره به بهشت حاضر به هر گونه جانفشانی برای رهبر خود بودند. اما این داستان ها خالی از دروغ و ابهام نیست. . یکی از کتب بسیار زیبا و با مفهوم که در رابطه با اسماعیلیان چاپ و نشر شده کتاب خداوند الموت نوشته پل آمیر و ترجمه شیوای ذبیح الله منصوری میباشد که میتوان تقریبا به بی غرضی و صحت آن استناد کرد . این کتاب مقطعی از تاریخ که مرحله قدرت گرفتن و گسترش نفوذ اسماعیلیان و شروع دوره حسن صباح در ایران تا مرگ وی میباشد . در این کتاب نقل شده که موضوع سه یار دبستانی از نظر زمانی یعنی تولد هر یک از سه نفر مورد بحث ممکن نیست و همچنین نشان دهنده اولین یا یکی از اولین سرویس های ویژه سازماندهی شده در دنیا میباشد که حسن صباح با استفاده از نیروی فداءیان اقدام به حذف افراد مخالف و قدرتمند میکرد و بدین ترتیب توانست مرام کیش اسماعیلیان را توسعه دهد .

فهرست رهبران الموت

  فرمانروا زندگی فرمانروایی
۱ حسن صباح «پیر کوه»  ۱۰۳۷-۱۱۲۴   ۱۰۹۰-۱۱۲۴ 
۲ کیا بزرگ‌امید  ....-....   ۱۱۲۴-۱۱۳۸ 
۳ محمد بن بزرگ‌امید  ....-....   ۱۱۳۸-۱۱۶۲ 
۴ حسن بزرگ امید  ....-۱۲۱۰   ۱۱۶۲-۱۲۶۶ 
۵ محمد دوم بن حسن بن محمد  ۱۱۹۱-۱۲۲۱   ۱۲۶۶-۱۲۱۰ 
۶ حسن سوم بن جلال الدین بن محمد دوم  ....-۱۲۵۵   ۱۲۱۰-۱۲۱۱ 
۷ محمد سوم بن حسن سوم  ....-۱۲۵۵   ۱۲۲۱-۱۲۵۵ 
۸ رکن‌الدین خورشاه  ....-....   ۱۲۵۵-۱۲۵

خلاصه ی حشاشین:

 

 



اسکین ، نایف ، دستکش رایگان Counter Strike 2
کپی با ذکر : "گردآوری شده توسط سایت فرقه ی قاتلان" مانعی ندارد.

نوشته های همسان


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]